Realizace projektu IKAP
Implementace krajského akčního plánu
1. Podpora čtenářské a matematické gramotnosti
1.1 podpora matematické gramotnosti žáků v oborech středního vzdělání a středního vzdělání s výučním listem
Tato aktivita bude na naší škole probíhat podle harmonogramu od října 2018 do března 2019 ve dvou kroužcích s názvem Matematika pro život.
Hodinová dotace pro jeden kroužek je 45 hodin. Tato dotace hodin bude rovnoměrně rozdělena do celého období projektu. Předpokládaný počet studentů
účastnících se každého kroužku bude minimálně 8.
Tato aktivita by měla prohloubit vědomosti a dovednosti z matematiky a ukázat její každodenní využití v životě.
Vzhledem k tomu a vzhledem k zaměření výučních oborů na naší škole jsem vybrala tato témata:
1) Planimetrie a stereometrie
2) Procenta a poměr v praktických úlohách (podle studijního oboru)
3) Finanční matematika
4) Statistika
Lektoři kroužků budou RNDr. K. Plattová a Mgr. L. Zajícová.
Lektoři budou mít k dispozici notebooky, studenti tablety, dále pro tuto aktivitu budou k dispozici 3D modely těles a 3D skládačky těles,3D projektor a 3D brýle,
stolní počítač a testovací program pro žáky a matematicko-fyzikální tabulky.
Tyto pomůcky jsou nezbytně nutné pro představivost studentů, a tím k lepšímu pochopení daného tématu.
Jednou za 3 měsíce budou konány platformy pro setkání lektorů a učitelů základních škol a výměnu jejich zkušeností z oblasti matematické gramotnosti.
1.2 podpora čtenářské gramotnosti žáků v oborech středního vzdělání a středního vzdělání s výučním listem
Tato aktivita bude na naší škole probíhat podle harmonogramu od října 2018 do března 2019 v jednom kroužku s názvem Jak pracovat s texty.
Hodinová dotace pro jeden kroužek je 46 hodin. Tato dotace hodin bude rovnoměrně rozdělena do celého období projektu. Předpokládaný počet žáků účastnících se každého kroužku bude minimálně 8.
Tato aktivita by měla pomoci žákům v porozumění uměleckým i neuměleckým textům a podpořit jejich čtenářské schopnosti.
Konkrétní realizace bude proto zaměřena takto:
1) Práce s knihou
2) Rozbor vybraných ukázek
3) Vyhledávání informací sloužících ke správnému pochopení textů
4) Práce s pracovními listy
Lektorem kroužků bude Mgr. Naděžda Posseltová.
Lektor bude mít k dispozici notebook, žáci uměleckou literaturu, tablety, pracovní listy k umělecké i neumělecké literatuře.
2. Podpora ICT kompetencí
MŠMT rozpracovalo Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2020 pro digitální prostředí, která a byla přijata vládou 12. listopadu 2014 (viz Usnesení vlády ČR č. 927/2014 do Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020.
Tato strategie reaguje na změny v mnoha oblastech společnosti, které s sebou přináší rozvoj digitálních technologií. Naše škola jako významný prvek vzdělávání především v oblasti odborného a řemeslného vzdělávání se snaží zahrnout digitální techniku do výuky budoucích odborníků, tak aby po absolvování školy našli uplatnění na měnícím se trhu práce. MŠMT na svých stránkách reaguje na vývoj digitálních technologií záměrem rozvíjet kompetence žáků v oblasti práce s informacemi a digitálními technologiemi a také rozvíjet informatické myšlení žáků. Na straně druhé, se společnost potýká s problémy, které moderní technologie přináší a kdy jsou nebezpečím pro zdravý vývoj dětí a mládeže, například nebezpečí netolismu, které vychází ze závislosti na digitálních technologiích a nedostatečného vzdělání a možnosti technologie použít i pro rozvoj odbornosti.
Neexistuje jednotná koncepce v přístupu k zařízením, se kterými žáci denně přichází do styku a která v největší míře slouží ke komunikaci a zábavě. Snahou naší části projektu je ve spolupráci se základními školami v našem okolí, naučit jak žáky, tak pedagogy pracovat s těmito zařízeními a poskytnout možnost zapojit BOYD zařízení žáků do výuky tzv. mobilní učebnou. Aby toto mohlo být realizováno, je nezbytné školu vybavit potřebným zařízením i pro zajištění bezpečného přístupu do sítě, dát možnost žákům, kteří takováto zařízení nevlastní, nechtějí či nemohou pro své vzdělávání využít. Dalším podstatným bodem projektu je realizace seminářů pro učitele, tedy nejen vybavit prostředí školy potřebnou technikou, ale pedagogům poskytnout metodiku a náměty jak využit IT ve výuce právě svého předmětu.
ICT by neměl být ve škole oddělený předmět pro práci s moderními technologiemi, ale ty by se měly stát nástrojem pro práci v předmětech dalších. ICT by naopak mělo žáky vést k informativnímu stylu přemýšlení a přesahovat do předmětů dalších, tak jak je to uvedeno i v ŠMP školy.
Aktivita 2 Podpora ICT kompetencí je rozdělena na:
Prakticky bude Aktivita 2 realizována dle následujícího harmonogramu:
|
Harmonogram IKAP - Aktivita 2 Podpora ICT kompetencí |
2018 |
|
IX |
|
X |
seznámení s projektem, specifika řešení vzhledem ke změnám LAN a technologií ve škole |
XI |
požadavky HW a SW, očekáváme nabídky KÚ s konkrétními možnostmi |
XII |
vytvoření požadavků LAN a WiFi v návaznosti se změnami LAN, umožnění BOYD žákům školy, zajištění bezpečného přístupu |
2019 |
|
I |
nabídka HW, SW, LAN firmy KÚ, výběr |
II |
instalace SW, řešení pro obory, podpora výuky |
III |
virtuální učebna, BOYD v návaznosti na LAN školy |
IV |
požadavky na školení, výběr firem, předběžná nabídka firem přes KÚ |
V |
zpětná reakce z použití SW při výuce učiteli |
VI |
specifikace a potřeby pedagogů – školení pedagogů zajistí firma vybraná KÚ |
VII |
|
VIII |
|
IX |
seznámení se s nabídkou školení pro pedagogy nabídnutými firmami |
X |
školení pedagogů – využití IT v odborných a všeobecných předmětech, provázání digitálních technologií s praxí, beseda s učiteli a žáky ZŠ |
XI |
školení žáků, práce s BOYD, virtuální učebna |
XII |
ukončení a zhodnocení, nastínění dalšího vývoje ICT ve škole a oborech, spolupráce oborová i výchovná se ŠPP |
V měsících předcházející vypracovanému harmonogramu se manažer aktivity 2 informoval na možnosti HW a SW v uvedených oblastech. Při diskuzi s učiteli SOŠ i ZŠ v okolí školy vzešla představa o konkrétním HW, SW i seminářích pro učitele i žáky. Posléze však bylo KÚ oznámeno, že všechna výběrová řízení a nabídky budou centralizovány na úrovni kraje.
3. Podpora polytechnického vzdělávání
3.1 Posílení výuky žáků školy v odborných předmětech
bude probíhat s využitím moderních technických pomůcek, které budou za tímto účelem pořízeny. Předpokládá se využití 3D brýlí, promítání 3D výukových videí zaměřených na jednotlivé odbornosti. Na výuce se bude podílet lektor, který využije nově pořízené technické pomůcky, umožňující jiný, pro studenty zajímavější pohled na probíranou odbornou tématiku. Výuka bude probíhat ve výukových prostorách školy a je určena pro všechny studenty ve všech studijních oborech. Potřebné materiální vybavení bude pořízeno z výdajů hmotný majetek a materiál, platy budou propláceny z položky osobní výdaje.
3.2 Příprava na své budoucí povolání – žáci SŠ učí žáky ZŠ
Výuka bude připravována zejména pro končící 1. stupeň a končící 2. stupeň základní školy. Bude probíhat v elektrodílnách. Tam ji bude organizovat mentor a žáci SŠ lektor junior zde budou prezentovat své získané odborné znalosti a dovednosti. S pomocí různých technických robotických a elektro stavebnic budou žáci školy předvádět žákům perspektivu a budoucí atraktivitu odborných učebních oborů. Dojde k zatraktivnění výuky, motivaci žáků a zvýšení zájmu studovat tyto obory. Výuka je určena pro co největší počet zájemců ze spádových základních škol. Potřebné materiální vybavení bude pořízeno z výdajů hmotný majetek a materiál, platy budou propláceny z položky osobní výdaje.
3.3 Řemeslo má zlaté dno – cílené vzdělávací hodiny pro žáky MŠ v učebnách SŠ
Žáci MŠ budou navštěvovat elektro laboratoře školy, kde pod vedením lektora MŠ se budou žáci populární a zajímavou formou seznamovat s polytechnickým vzděláváním za využití moderních technických pomůcek. Na ukázkách se budou podílet studenti SŠ lektor junior. Při ukázkách budou využity nově pořízené moderní technické výukové pomůcky, které umožní z pohledu virtuální reality netradiční a velice zajímavý pohled na odborné učební obory. Cílem bude vzbudit zájem již u žáků MŠ o řemeslo a ukázat perspektivu a možnosti využití řemesel i v budoucnosti. Cílem bude předvést tyto ukázky spádově co největšímu počtu dětí MŠ. Potřebné materiální vybavení bude pořízeno z výdajů hmotný majetek a materiál, platy budou propláceny z položky osobní výdaje.
3.4 Badatelské pobyty
Cílem badatelských pobytů bude posílení přírodovědného vzdělávání žáků ZŠ v prostředí mimo školu. Pobyty budou probíhat pod vedením lektora badatele, na školní chatě v Jizerských horách. Zde žáci ZŠ budou za účasti žáků SŠ, lektor junior, měřit různé fyzikální veličiny za pomocí školních měřících pomůcek. Současně dojde k navštívení Liberecké IQ - landie, kde je nepřeberné množství nejrůznějších ukázek téměř ze všech oborů lidské činnosti, které jsou doprovázeny odborným výkladem, audio a video ukázkami. Současně je zde možné provádět obrovské množství vlastních pokusů v nejrůznějších oborech lidské činnosti v širokém spektru věkových kategorií. Potřebné materiální vybavení bude pořízeno z výdajů hmotný majetek a materiál, platy budou propláceny z položky osobní výdaje, vstupné, ubytování a doprava z položky nákup služeb.
4. Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě
4.1 Miniprojekt ELEKTRO - Inteligentní dům
Vybavení pro miniprojekt Mechanik elektronik a Elektrikář-Zabečovací systémy bude využívat více jak 40 studentů oboru Mechanik elektronik a více jak 20 žáků oboru Elektrikář, dále 4 vyučující. Zde bude využito vybavení 12 PC pro žáky.
4.2 Miniprojekt SLUŽBY I - "GASTROPROVOZ"
Odborní garanti: Mgr. Věra Málková, Bc. Jan Jelínek
Počet podpořených pedagogů: 2
Počet zapojení studentů v jednotlivých dílčích aktivitách 16
Schéma projektu: 7 dílčích podprojektů projektu – volně navazujících
Cíl projektu:
- zatraktivnit výuku žáků 1. – 3. Ročníku oboru kuchař-číšník
- zvýšit odporné kompetence a podpořit rozvoj klíčových kompetencí žáků
- zapojení nových moderních výukových technologií do procesu praktické odborné přípravy
- zařadit moderní pracovní pomůcky do pracovně vzdělávacích aktivit žáků
- úzce provázat projekt se školním vzdělávacím programem oboru kuchař-číšník a v jednotlivých podprojektech rozšiřuje žákům obzor v základních odborných tématech
- rozvíjet kompetence žáka a jeho schopnosti využívat adekvátní zdroje informací a efektivně s nimi pracovat
- přivést žáka k osvojení dovedností v rozvoji k podnikavosti, iniciativě a kreativitě
- v dílčích mini projektech efektivně propojit odborné předměty „Kuchařská technologie“, „Stolničení“ a „Potravina a výživa“
- motivovat žáky k lepším výkonům zapojením úspěšných odborníků z praxe za použití moderních pracovních prostředků a prezentační technologie
- využít simulace reálného prostředí gastroprovozu za pomocí speciálně upravené učebny
Časová osa projektu:
- říjen 2018 vytvoření centrální osnovy
- listopad 2018 vytvoření anotací a náplní pro jednotlivé podprojekty
- prosinec 2018 vytvoření anotací a náplní pro jednotlivé podprojekty
- leden 2019 vytvoření anotací a náplní pro jednotlivé podprojekty
- únor 2019 vytvoření návrhu organizačního upořádání odborné učebny
- březen 2019 finalizace návrhu organizačního uspořádání odborné učebny
- duben 2019 technická příprava odborné učebny
- květen 2019 poptávková/ výběrová řízení na dodávku potřebného vybavení
- červen 2019 technická úprava prostor učebny, nákup technologií a pomůcek
- červenec 2019 technická úprava prostor učebny, nákup technologií a pomůcek
- srpen 2019 finální dokončení technického zabezpečení mini projetu Gastroprovoz
- září 2019 začátek realizace mini projektu
- září 2019 realizace podprojektu č.1 6-hodin Vývary a polévky
- říjen 2019 realizace podprojektu č.2 6-hodin Minutky a steaková masa
- listopad 2019 realizace podprojektu č.3 6-hodin Sommelierské dovednosti
- prosinec 2019 realizace podprojektu č.4 6-hodin Omáčky a fondy
- únor 2019 realizace podprojektu č.5 6-hodin Baristické dovednosti
- březen 2019 realizace podprojektu č.6 6-hodin Moderní přílohy k pokrmům
- duben 2019 realizace podprojektu č.7 6-hodin Barmanské dovednosti
- květen 2019 ukončení mini projektu, vyhodnocení
4.3 Miniprojekt SLUŽBY II - "KADEŘNICKÝ SALÓN"
Odborní garanti: Marcela Bahníková, Iveta Milíková
Počet podpořených pedagogů: 2
Počet zapojení studentů v jednotlivých dílčích aktivitách 15
Schéma projektu: 7 dílčích podprojektů projektu – volně navazujících
Cíl projektu:
- zatraktivnit výuku žáků 1. – 3. ročníku oboru kadeřník
- zvýšit odporné kompetence a podpořit rozvoj klíčových kompetencí žáků
- zapojení nových moderních výukových technologií do procesu praktické odborné přípravy
- zařadit moderní pracovní pomůcky do pracovně vzdělávacích aktivit žáků
- úzce provázat projekt se školním vzdělávacím programem oboru kadeřník a v jednotlivých mini projektech rozšiřuje žákům obzor v základních odborných tématech
- rozvíjet kompetence žáka a jeho schopnosti využívat adekvátní zdroje informací a efektivně s nimi pracovat
- přivést žáka k osvojení dovedností v rozvoji k podnikavosti, iniciativě a kreativitě
- v dílčích mini projektech efektivně propojit odborné předměty „Materiály“, „Technologie“, „ Zdravověda“ a „Estetika“
- motivovat žáky k lepším výkonům zapojením úspěšných odborníků z praxe za použití moderních pracovních prostředků a prezentační technologie
Časová osa projektu:
- říjen 2018 vytvoření centrální osnovy a anotace mini projektu
- listopad 2018 vytvoření osnov dílčích podprojektů a konkretizace jejich náplně
- prosinec 2018 poptávkové řízení a nákup potřebného technického zabezpečení
- leden 2019 finalizace dílčích podprojektů projektů, zapojení odborníků z praxe
- únor 2019 začátek realizace podprojektů,
- únor 2019 realizace podprojektu č.1 8-hodin Společenské účesy
- březen 2019 realizace podprojektu č.2 8- hodin Dámské trendové střihy
- duben 2019 realizace podprojektu č.3 8- hodin Základní střihy Vidal Sasson
- květen 2019 realizace podprojektu č.4 8- hodin Pánské trendové střihy
- červen 2019 realizace podprojektu č.5 8- hodin Výpočet cenové kalkulace
- září 2019 realizace podprojektu č.6 8- hodin Módní zesvětlovači techniky vlasů
- říjen 2019 realizace podprojektu č.7 8- hodin Trichologie
- listopad 2019 ukončení mini projektu, vyhodnocení
4.4 Miniprojekt Pečovatelská péče
- podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě
- vznik a realizace mini projektů, které budou tematicky zaměřené na jednotlivé oblasti oboru SOCIÁLNÍ ČINNOST – pečovatelská péče
- počet podpořených pedagogů 2
- manažer aktivity 4 Irena Kalinová
- mentor aktivity 4 Radka Křemenáková
- počet zapojení studentů v jednotlivých dílčích aktivitách - studenti 1. – 3. ročníku oboru sociální činnost
- harmonogram projektu: začátek únor 2019, konec leden 2020 (10 mini projektů)
- realizace - mini projekt 2x týdně
Cíl projektu:
- zatraktivnit výuku žáků 1. – 3. ročníku oboru SOCIÁLNÍ ČINNOST
- rozvíjet určité kompetence - schopnost orientovat se v informacích a vyhodnocovat je, vidění příležitostí, iniciativa a aktivita, schopnost přicházet s nápady a dále je rozvíjet, schopnost zpracovat nápady do podoby záměrů, schopnost předvídat a dlouhodobě plánovat, vedení lidí a schopnost práce v týmu, schopnost přizpůsobovat se změnám, vytrvalost a smysl pro zodpovědnost
- zapojení nových moderních výukových technologií do procesu praktické odborné přípravy
- zařadit moderní pracovní pomůcky do pracovně vzdělávacích aktivit žáků
- úzce provázat projekt se školním vzdělávacím programem oboru SOCIÁLNÍ ČINNOST v jednotlivých mini projektech rozšiřovat žákům obzor v základních odborných tématech
- v jednotlivých mini projektech efektivně propojit odborné předměty PEČOVATELSTVÍ, SOCIÁLNÍ PÉČE a PÉČE O DÍTĚ
- motivovat žáky k lepším výkonům
- využít simulace reálného prostředí pečovatelské péče za pomocí speciálně upravené učebny, modelů a pomůcek pro péči o klienty a péči o dítě do 3 let
Praktická realizace aktivity
říjen 2018 vytvoření centrální osnovy a anotace mini projektu
listopad 2018 vytvoření osnov dílčích mini projektů a konkretizace jejich náplně
prosinec 2018 poptávkové řízení a nákup potřebného technického zabezpečení
leden 2019 finalizace dílčích mini projektů
únor 2019 začátek realizace č. 1 Hygiena klientů
březen 2019 realizace č. 2 Péče o klienta na lůžku, polohování klientů
duben 2019 realizace č. 3 Dodržování profesní etiky
květen 2019 realizace č. 4 Organizace vlastní práce
červen 2019 realizace č. 5 Dodržování předpisů o bezpečnosti a ochraně
zdraví
září 2019 realizace č. 6 Individuální aktivizace klientů
říjen 2019 realizace č. 7 Skupinová aktivizace klientů
listopad 2019 realizace č. 8 Péče o dítě do tří let
prosinec 2019 realizace č. 9 Péče o dítě do tří let
leden 2020 realizace č. 10 Ukončení mini projektu, vyhodnocení
4.5 Miniprojekt KOVO - Strojní obrábění
harmonogram projektu: začátek únor 2019, konec leden 2020
Vybavení pro fiktivní firmu obrábění bude využito zakázek pro cca 97 ročně. Dále do této aktivity budou zapojeni dva učitelé a více jak 20 žáků 2. a 3. ročníku oboru Strojní mechanik.
Strojní pila a soustruh budou součástí vybavení fiktivní firmy obrábění, kde reálný odhad počtu zakázek 97 ročně. Dále do této aktivity budou zapojeni dva učitelé (Růžička a Zmrhal) a více jak 20 žáků oboru Strojní mechanik.
5. Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů
5.1 podpora odborného vzdělávání žáků základních škol (dny tvořivosti)
název aktivity: Den tvořivosti
Cílová skupina: žáci šesti spolupracujících základních škol z Kutné Hory a blízkého okolí. (ZŠ Žižkov, ZŠ Kamenná Stezka, ZŠ Jana Palacha, ZŠ T. G. Masaryka, ZŠ Nové Dvory a ZŠ Starý Kolín)
Bude se jednat o žáky 8. a 9. tříd.
Obsah: Celá aktivita bude rozdělena do 5 samostatných praxí a uskuteční se v prostorách odborných pracovišť SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora v těchto 6 oborech (mechanik elektronik, elektrikář, truhlář, strojní mechanik, zedník a pokrývač). Na jednotlivých pracovištích se bude žákům věnovat lektor praxe společně s lektorem juniorem.
Praxe č. 1: Den tvořivosti seznamovací seminář
Prvního setkání se zúčastní všechny výše jmenované školy. Žáci se postupně seznámí s prostředím školy, seznámí se s učiteli odborného výcviku a seznámí se s průřezem pracovních činností těchto technických oborů
Termín uskutečnění: Listopad 2018
Účastníci: všechny základní školy
Místo: prostory SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora
Délka akce: 3 hodiny
Náklady: doprava, lektor praxe (mistr odborného výcviku), lektor junior (vybraný student daného oboru) a občerstvení
Praxe č. 2: Den tvořivosti
Žáci ZŠ budou rozděleni do skupin a rozmístěni na jednotlivá pracoviště 6 technických oborů. Zde bude následovat soubor činností pod vedení lektorů praxe (senior a junior)
Termín uskutečnění: Listopad 2018
Účastníci: ZŠ Žižkov, ZŠ Kamenná Stezka, ZŠ Jana Palacha, ZŠ T. G. Masaryka
Místo: prostory odborného výcviku SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora
Délka praxe: 5 hodin
Náklady: doprava, lektor praxe (mistr odborného výcviku), lektor junior (vybraný student daného oboru), nákup položek (materiál, pomůcky pro tvořivou činnost na pracovišti), občerstvení pro účastníky aktivity
Praxe č. 3: Den tvořivosti
Žáci ZŠ budou rozděleni do skupin a rozmístěni na jednotlivá pracoviště 6 technických oborů. Zde bude následovat soubor činností pod vedení lektorů praxe (senior a junior)
Termín uskutečnění: březen 2019
Účastníci: ZŠ Nové Dvory a ZŠ Starý Kolín
Místo: prostory odborného výcviku SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora
Délka praxe: 5 hodin
Náklady: doprava, lektor praxe (mistr odborného výcviku), lektor junior (vybraný student daného oboru), nákup položek (materiál, pomůcky pro tvořivou činnost na pracovišti), občerstvení pro účastníky aktivity
Praxe č. 4: Den tvořivosti
Žáci ZŠ budou rozděleni do skupin a rozmístěni na jednotlivá pracoviště 6 technických oborů. Zde bude následovat soubor činností pod vedení lektorů praxe (senior a junior)
Termín uskutečnění: říjen / listopad 2019
Účastníci: ZŠ Žižkov, ZŠ Kamenná Stezka, ZŠ Jana Palacha, ZŠ T. G. Masaryka
Místo: prostory odborného výcviku SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora
Délka praxe: 5 hodin
Náklady: doprava, lektor praxe (mistr odborného výcviku), lektor junior (vybraný student daného oboru), nákup položek (materiál, pomůcky pro tvořivou činnost na pracovišti), občerstvení pro účastníky aktivity
Praxe č. 5: Den tvořivosti
Žáci ZŠ budou rozděleni do skupin a rozmístěni na jednotlivá pracoviště 6 technických oborů. Zde bude následovat soubor činností pod vedení lektorů praxe (senior a junior)
Termín uskutečnění: březen 2020
Účastníci: ZŠ Nové Dvory a ZŠ Starý Kolín
Místo: prostory odborného výcviku SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora
Délka praxe: 5 hodin
Náklady: doprava, lektor praxe (mistr odborného výcviku), lektor junior (vybraný student daného oboru), nákup položek (materiál, pomůcky pro tvořivou činnost na pracovišti), občerstvení pro účastníky aktivity
CELKEM PROBĚHNE 12 TVOŘIVÝCH AKTIVIT NA PRACOVIŠTÍCH TECHNICKÝCH OBORŮ (MECHANIK ELEKTONIK, ELEKTRIKÁŘ, TRUHLÁŘ, STROJNÍ MECHANIK, ZEDNÍK, POKRÝVAČ).
5.2 exkurze s odborným seminářem pro žáky základních škol
Říjen 2018, název aktivity: Exkurze do firem
termín uskutečnění: Středa 31. 10. exkurze do reálného prostředí firem Foxconn a Charvát group. Součástí programu bude seminář s představením společnosti a poté proběhne exkurze do výrobního prostředí firmy.
Účast: žáci 8. a 9. třídy ZŠ Žižkov a Kamenná Stezka (Kutná Hora) v počtu maximálně 40 studentů
počet exkurzí: 2
výdaje: doprava, občerstvení, poznámkový blok a tužka pro účastníky aktivity
Listopad 2018 název aktivity: Exkurze do firem
termín uskutečnění: Středa 14.11. exkurze do reálného prostředí firem Less & timber a Ekona, sro. Součástí programu bude seminář s představením společnosti a poté proběhne exkurze do výrobního prostředí firmy.
Účast: žáci 8. A 9. třídy ZŠ T. G. Masaryka a Jana Palacha (Kutná Hora) v počtu maximálně 40 studentů
počet exkurzí: 2
Náklady: doprava, občerstvení poznámkový blok a tužka pro účastníky aktivity
Aktivita bude dále pokračovat v příštím kalendářním roce v počtu 8 exkurzí. Žáci spolupracujících 6 základních škol postupně navštíví v rámci exkurzi tyto zaměstnavatele: Foxconn K.H, Charvát group, Less & Timber, Ekona s.r.o., Houfek a.s., Dako Třemošnice, Kovolis Hedvikov. Jednotlivé termíny budou upřesněny dle harmonogramu.
CELKEM PROBĚHNE 12 EXKURZÍ DO FIREM S ODBORNÝM SEMINÁŘEM
5.3 Exkurze do vysokých škol pro žáky základních škol
Cíl aktivity: ukázat žákům základních škol možnost dalšího vzdělávání po absolvování střední školy.
-dojde k seznámení s prostředím školy
-seznámení se studijními podmínkami
-proběhne praktická ukázka činnosti školy (laboratoře)
Termín uskutečnění: květen, červen 2019 a únor, březen 2020
Místo: technické fakulty Praha a Brno
Náklady: doprava, občerstvení pro účastníky aktivity
5.4 Odborníci ve výuce
Cíl aktivity: Zapojení odborníků z praxe do výuky odborných předmětů
V průběhu školního roku (ideálně v každém pololetí jedna) proběhnou dvě přednášky odborníka z praxe ve vybraném odborném předmětu včetně odborného výcviku technických oborů (elektrikář, pokrývač, zedník, truhlář a strojní mechanik).
Přednášky budou pokrývat vybrané téma ze Školního vzdělávacího plánu oboru.