V termínu  5. 9. – 8. 9. 2023 proběhly v naší škole adaptační kurzy prvních ročníků. Jak hodnotili průběh jednotliví třídní učitelé (dále TU) uvádíme níže. Příspěvky jednotlivých tříd jsou řazeny podle abecedy.

Třída E1 – TU Ing. Jiří Mejtský

Ve dnech 5. až 8.9.2023 proběhl adaptační kurz třídy E1. Cílem kurzu bylo vzájemné bližší seznámení žáků třídy mezi sebou a poznání nejbližších vyučujících teoretického vyučování a praktického výcviku. K naplnění cíle byla připravena náplň jednotlivých dnů. Žáci poznali samotné historické město Kutná Hora, v rámci celodenního pochodu navštívili zřízení hradu Sion, tvrz v Malešově a rybník v jeho okolí. Další den navštívili vysílací studio rádia Vysočina, konkrétně HIT rádio. Nakonec jim byly ukázány odloučená pracoviště SOŠ a SOU řemesel umístěná v obci Kutná Hora.

Třída Ka1 – TU Ing.. Martina Zbránková

Od úterý do pátku jsme si s novými žákyněmi a žákem KA 1 a jejich mistrovými Vendulou Vítkovou a Marcelou Patřínovou (kterým tímto velmi děkuji za jejich účast a pomoc) užívali adaptační program.

Počasí bylo jako na objednávku. Užili jsme si krásu Kutné Hory a jejího okolí, dali si zmrzlinu, popovídali jsme si a seznámili se. Trochu jsme si zasoutěžili a přespali ve škole.

Nakonec jsme si udělali „Pacičkovník“. Ruku na to, my to dáme a uvidíme se všichni na slavnostním předávání výučních listů v roce 2026!

KČ1 – TU Mgr. Věra Marcaníková

Podle názorů žáků, kteří byli přítomni, je odezva nad očekávání pozitivní. Po létech praxe jsem sama musela uznat, jak velký význam tato akce má. Pokud třída odjíždí sama na pobyt, má toto význam pouze v prolomení vztahů uvnitř třídy. Tento způsob, znamenal nejen pozitivní třídní klima, ale i soustavné semknutí se školou, propojení vyučujících, začlenění pana ředitele do akce!!! To vše je správná cesta!!!!

Třída ME1 – TU Mgr. Naděžda Posseltová

Ve dnech 5. – 9. září 2023 proběhl adaptační kurz třídy Me1. Během společně stráveného času měli žáci možnost se navzájem poznat, seznámit se s prostředím školy, Kutnou Horou a jejím okolím a navštívit některé kutnohorské památky. V rámci kurzu se pak podívali i do Sázavského kláštera. Nechybělo ani posezení u ohně spojené s opékáním vuřtů a noční bojová hra.

Doufáme, že tyto dny všem usnadnily vstup na půdu nové školy a přejeme jim úspěšné vykročení do dalšího studia.

Třída MZS1 – Ing. Josef Vančura

Ve dnech 5.-9. září se noví studenti oborů Mechanik elektronických zařízení a Strojní mechanik zúčastnili adaptačního kurzu.

První den jsme se věnovali školení včetně seznámení se s prostory školy v Čáslavské a dílen v Potoční ulici.

Druhý den jsme z vlakového nádraží v Třemošnici vystoupali na zříceninu hradu Lichnice, kde jsme se věnovali venkovním sportovním aktivitám. Večer jsme si opekli špekáčky a absolvovali noční bojovku s přespáním ve třídě.

Třetí den jsme dopoledne navštívili Kostnici a hasičský záchranný sbor v Sedlci. Odpoledne jsme se vyřádili na bobové dráze.

Čtvrtý den adaptačního kurzu jsme se věnovali dalším poznávacím a sportovním aktivitám v parku pod Vlašským dvorem.

Při adaptačním kurzu jsme si užili spoustu legrace, seznámili se spolužáky a vytvořili základy nově vznikajícího kolektivu třídy MZS1.

Třída O1 – TU Mgr. Jindra Chejnová

Adaptační kurz třídy O1 probíhal od úterý 5.9. do pátku 8.9. 2023. První den se budoucí ošetřovatelky seznámily s Kutnou Horou a se školou, na které stráví následující tři roky. Středa byla turistická, dívky se se svými učitelkami vydaly do Nových Dvorů a na zámek Kačina. V kukuřičném bludišti plnily ve skupinkách úkoly a vzájemně se lépe poznávaly. Nejnáročnější program je čekal ve čtvrtek – nejdříve cesta do Poděbrad, procházka po kolonádě a návštěva Muzea filmových legend. Po návratu následovalo opékání špekáčků, večerní prohlídka Vlašského dvora a noční bojovka. Vyvrcholením dne se stalo společné přespání ve škole. Poslední den si dívky po skvělé snídani prohlédly prostory městské knihovny a poté strávily dvě hodiny v příjemném prostředí GASKU. Zde si pro ně edukátorka Karolína Šteffková připravila program zaměřený na vztahy v kolektivu, na vzájemnou spolupráci a komunikaci.

Třída TZ1 – TU Mgr. Lucie Krejčíková

Ve dnech 05. až 08.09.2023 proběhl adaptační kurz prvních ročníků na naší škole. Jako třídní učitelka čistě chlapecké třídy složené z budoucích truhlářů a zedníků TZ1 jsem se snažila spolu s mistry odborného výcviku Pavlem Machkem, Milanem Patákem a Stanislavem Kepprem vymyslet takový program, aby byl pro žáky zábavný a pro rodiče finančně přijatelný.

Během čtyř adaptačních dnů jsme spojili turistické aktivity se zábavou a trochou vzdělání. Absolvovali jsme komentovanou prohlídku Kostnice, navštívili jsme Úpravnu vod v Kutné Hoře, prošli jsme Důl svatého Jiří v oselském pásmu a poslechli si přednášku o první pomoci. Společně jsme si dali výšlap na rozhlednu Havířskou boudu a celodenní pěší výlet z Černín do Kutné Hory přes zříceninu hradu Sion, Malešov a Velký rybník.

Za zábavné zpestření kurzu určitě považuji přespání ve škole spojené s opékáním špekáčků, noční bojovou hrou a návštěvu motokár a bobové dráhy.

Tyto čtyři dny byly pro mnohé studenty fyzicky náročné, ale věřím, že dopomohly k vytvoření skvělého kolektivu a navázaní vřelých vztahů mezi vyučujícími a žáky, kteří se kurzu účastnili.